UMJETNIK:
Oscar Murillo
Studio Maljković, Kralja Držislava 8, Zagreb
29/01/2019, 19h
U dijalogu s prvim proleterskim, latinoameričkim romanom Industrijski park (1933.) Patricije Galvao, umjetnik Oscar Murillo razvija performativnu akciju koja propituje odnos prema radu, nasilju i položaju žene u društvu u kolonijalnim i modernim vremenima. Patricia Galvao, aktivistica i članica Antropofagnog pokreta u Brazilu, u romanu Industrijski park piše o sudbini radnica u vrijeme industrijalizacije Sao Paola, a tijelo protagonistice postaje teritorij na kojem se nasilno manifestiraju povijesne tenzije kolonizacije u patrijarhalnom, židovsko-kršćanskom društvu.
Umjetnička praksa Oscara Murilla obuhvaća slikarstvo, grafiku, kolaž, video, kiparstvo, performans, participativne instalacije i intervencije, a odlikuje se eksperimentalnošću, procesualnošću i otvorenošću forme koja nadilazi ograničenja medija i jasno određenih umjetničkih kategorija. Tematski, njegova praksa obuhvaća niz pitanja poput migracija, globalizacije, putovanja, rada, proizvodnje, uloge umjetnika te njihovih manifestacija na mikro i makro razini. Stavljajući ovaj široki raspon tema u vezu s umjetnikovom osobnom biografijom, Murillovi radovi naglašavaju tenzije koje nastaju kao posljedica pregovaranja različitih lokacija, zajednica, kultura, klasnih pripadnosti i društvenih konteksta.
Oscar Murillo rođen je 1986. u Kolumbiji, živi i radi u Londonu. Diplomirao je na University of Westminster u Londonu i magistrirao na Royal College of Art u Londonu. Samostalne izložbe imao je u Haus der Kunst, Minhen (2017), Yarat Contemporary Art Centre, Baku (2017), Museo de Arte de la Universidad Nacional de Colombia, Bogotá (2015), Artpace, San Antonio, Texas (2015), Centro Cultural Daoíz y Velarde, Madrid (2014), South London Gallery, London (2013). Izlagao je na grupnim izložbama u Moderna Museet, Stockholm (2016), Nouveau Musée National de Monaco (2016), Museum of Modern Art, New York (2014), Stedelijk Museum voor Actuele Kunst (S.M.A.K.), Gent (2014), Los Angeles County Museum of Art (2014), Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen, Antwerpen (2014), The Mistake Room, Los Angeles (2014), Showroom MAMA, Rotterdam (2013) i Serpentine Gallery, London (2012). Radovi su mu uključeni u 2. Industrijski bijenale: Na leđima palih divova (2018); 6. Bijenale u Marakešu: Not New Now (2016); 20. Bijenale u Sydneyu: The future is already here—it’s just not evenly distributed (2016); 3. Trijenale u Aichiju. Homo Faber: A Rainbow Caravan (2016); 56. Venecijanski Bijenale: All the World’s Futures (2015), te bijenale performansa Performa 15, New York (2015).
Program podržavaju:
Erste Stiftung Vienna
Foundation for Arts Initiatives
Gradski ured za kulturu
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Zaklada Kultura nova