GOST:
Oliver Ressler
Showroom Galerije Nova, Teslina 7, Zagreb
12/03/2014, 18h
Oliver Ressler predstavit će opus koji se bavi implikacijama financijske i ekonomske globalne krize te glavnim nedostacima modela parlamentarne demokracije koji su u krizi postali očiti. Resslerovi filmovi i instalacije često polaze od razgovornih situacija u kojima umjetnik stvara platformu za probleme svojih protagonista. Dobar je primjer za to osmokanalna video-instalacija Što je demokracija (2009) u kojoj razgovori s aktivistima postaju, zapravo, općenita analiza teške političke krize s kojom se suočio model zapadne demokracije. Ta kriza očituje su u činjenici da izbori u parlamentarnim demokracijama postaju sve više rituali lišeni smisla, dok se konkretne odluke donose izvan javnih rasprava. Resslerov zidni tekst Izbori su prevara (2011) upozorava nas na tu opasnost, dok zidni tekst Preveliki za propadanje (2011) te filmovi The Bull Laid Beard (2012, s koredateljicom Zanny Begg) i Pljačka (2012) istražuju kako se izlazilo na kraj s financijskom i ekonomskom krizom, kako su se spašavale banke i koje su društvene posljedice njihova spašavanja.
Policajci, vojnici i menadžeri u Resslerovoj seriji fotografija Imamo problem leže nepokretni na gomilama, onemogućeni da obavljaju ono što im je posao. Postavlja se pitanje jesu li alternativni sustavi izvedivi, kako ih strukturirati i koje su mogućnosti za promjene važećih poredaka. Trokanalna video- instalacija Zauzmi trg (2012), snimka međusobnih razgovora aktivista s trgova i članova pokreta Occupy koje je Ressler inicirao i snimao u Madridu, Ateni i New Yorku, daje na to neke odgovore. U fokusu tog vrlo važnog rada su pitanja organizacije, horizontalnog odlučivanja u skupštinama i taktika okupiranja javnih prostora. Resslerov najnoviji film, In the Red (2014, s koredateljicom Anom Pečar) govori o grupi Strike Debt, ogranku organizacije Occupy Wall Sreet iz New Yorka koja za vrlo malo novca otkupljuje od banaka već otpisane osobne dugove pojedinaca i potom ih “ukida”.
Oliver Ressler rođen je 1970. godine, živi u Beču u Austriji. Bavi se vizualnom i filmskom umjetnošću, produkcijom izložbi, autor je niza projekata u javnom prostoru i filmova koji se bave ekonomijom, demokracijom, globalnim zatopljenjem, oblicima pružanja otpora i socijalnim alternativama. Samostalno je izlagao u Berkeley Art Museum u SAD-u, Platform Garanti Contemporary Art Center u Istanbulu, Muzeju suvremene umjetnosti u Beogradu, Centro Cultural Conde Duque u Madridu, Alexandria Contemporary Arts Forum u Egiptu, Bunkier Sztuki Contemporary Art Gallery u Krakowu, The Cube Project Space u Taipeiu. U listopadu 2014. otvara se njegova samostalna izložba u Lentos Kunstmuseum-u u Linzu. Sudjelovao je u više od 250 grupnih izložbi među kojima se izdvajaju izložbe u: MASSMoCA u SAD-u, Itaú Cultural Institute u Sao Paulu, National Museum of Contemporary Art u Ateni, ZKM u Karlsruheu, Van Abbe Museum u Eindhovenu te na bijenalima u Pragu (2005), Sevilli (2006), Moskvi (2007), Taipeiu (2008), Lyonu (2009), Gyumri (2012), Veneciji (2013) i Ateni (2013). Tijekom 2013. odvijala se retrospektiva sedmanaest njegovih filmova u Centre d’Art Contemporain u Ženevi. Na bijenalu u Taipeiju 2008. godine bio je kustos izložbe Svijet u koji stanu mnogi svjetovi posvećene alter-globalizacijskim pokretima. Tijekom 2014. u okviru programa Secesije kurira s Ines Doujak Puls utopije – bljeskovi u darkroomu.
Izložba i program predavanja i projekcija su dio višegodišnjeg međunarodnog projekta pod nazivom Početi najbolje što se može (kako govorimo o fašizmu?), u suradnji s programom Estetike otpora.
Program su podržali:
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport
Evropska kulturna fondacija
HAVC
Ministarstvo kulture RH
Program Evropske Unije Kultura 2007-2013
Program Galerije Nova i udruge WHW podržavaju:
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva
Zaklada Kultura nova
Program Galerije Nova suorganiziraju WHW i AGM