KUSTOSICE:
WHW (Ivet Ćurlin, Nataša Ilić and Sabina Sabolović)
KUSTOSKE ASISTENTICE:
Laura Amann, Aziza Harmel
Kunsthalle Wien, Museumsquartier, Musemsplatz 1, Beč
08/03/2020. – 18/04/2021.
otvorenje izložbe:
nedjelja, 08/03/2020
16h, Kunsthalle Wien Karlsplatz
17h, Kunsthalle Wien Museumsquartier
Marwa Arsanios • Zach Blas • Sonia Boyce • Banu Cennetoğlu • Alejandro Cesarco • Saddie Choua • Phil Collins • Alice Creischer • Adji Dieye • Ines Doujak • Melanie Ebenhoch • Tim Etchells • Kevin Jerome Everson • Forensic Architecture • Giorgi Gago Gagoshidze, Hito Steyerl & Miloš Trakilović • Monika Grabuschnigg • Vlatka Horvat • Anne Marie Jehle • Gülsün Karamustafa • Jessika Khazrik za Društvo lažnih svjedoka • Victoria Lomasko • Hana Miletić & Globe Aroma • Marina Naprushkina • Tuan Andrew Nguyen • Wendelien van Oldenborgh • Sylvia Palacios Whitman • Dan Perjovschi • Piratska skrb • HC Playner • Oliver Ressler • Škola kontradikcije • Selma Selman • Andreas Siekmann • Daniel Spoerri • Mladen Stilinović • Marlene Streeruwitz • Milica Tomić • …
Na Međunarodni dan žena WHW u Kunsthalle Wien otvara svoju prvu izložbu, uz nastup Tima Etchellsa, Hora 29. Novembar, Marlene Streeruwitz i Wiener Grippe / KW77 (Lydia Haider • Mercedes Kornberger • Maria Muhar • Stefanie Sargnagel). Više informacija o izložbi možete naći ovdje.
Naziv izložbe citira libanonskog autora Bilala Khbeiza koji piše po čemu se sve razlikuju snovi ljudi s globalnog juga i onih sa zapada (Bilal Khbeiz, Globalization and the Manufacture of Transient Events, Beirut: Ashkal Alwan, 2003.). Prema Khbeizu sam popis tih stvari – kruh, vino, auti, sigurnost i mir – definirao je ideju „dobrog života“, nedokučivog u velikom dijelu svijeta. Gotovo dva desetljeća kasnije, čini se da ove osnovne stvari sve više počinju izmicati i ljudima u dijelovima svijeta gdje su se one nekad podrazumijevale. Klimatske promjene dovode u pitanje nastavak života na zemlji, ekološka katastrofa se ubrzava, povjerenje u dobronamjernost kapitalizma izgubljeno je nakon sloma 2008. a njegov horizont sporog globalnog napretka i koristi od trickle-down ekonomije postojano nestaju. Moglo bi se zaključiti da se svaki element u naslovu pokvario i da je ideja „dobrog života“ samo fantazija koja nastavlja živjeti kao „okrutna vezanost“ za svijet kojeg više nema (Laurent Berlant, Cruel Optimism, Durham, N.C.: Duke University Press, 2011.).
Ipak, ova izložba nije priznavanje poraza niti mračna kritika svega onoga što u svijetu ne valja. Naprotiv, umjetnici i umjetnička djela zastupljeni u njoj nastoje iznova promišljati „dobar život“ kao kolektivno i individualno iskustvo. Izložba postavlja umjetničku subjektivnost kao mjesto s kojeg možemo zamisliti napuštanje fatalne dijalektike modernog kapitalizma – i misliti izvan nje. Već postoji mnogo moralnih, ekoloških i znanstvenih argumenata kako poštenije organizirati naše ekonomije i oni postaju sve više izvedivi. Odrast, kao jedan od primjera, nije samo načelo koje se zalaže za ekološki održivu svjetsku ekonomiju utemeljenu na ljudskim potrebama. On traži i opipljive načine kako slaviti bogatstvo našeg planeta i svih oblika života na njemu.
Izložba je rano započela nizom javnih događanja u suradnji s Burgtheaterom kada su predstavljene neke od tema kojima se bavi. Rezidencijalni program za umjetnike u suradnji sa studiom das weisse haus poziva neke od umjetnika da budu u Beču za vrijeme njezinog trajanja i da se uključe u rad edukacijskog odjela Kunsthalle Wien. Izložba obuhvaća prostor za edukaciju koji će ugostiti seriju predavanja i radionica umjetnika, vođene ture na različitim jezicima kao i posebne programe za djecu. …o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru održava se na svim lokacijama i međuprostorima Kunsthalle Wien i na taj način metaforički i doslovno otvara kuću pomičući prag izložbe prema javnom prostoru.
…o kruhu, vinu, automobilima, sigurnosti i miru otvara se 8. ožujka na Međunarodni dan žena kako bi naglasila svoju feminističku perspektivu. U srcu njezine vizije nalaze se društvena i ekološka reprodukcija te ozbiljno uzima u obzir načine na koji je rad služenja drugima rodno i rasno oblikovan. Izložba slavi održivost i napredak ljudskog života kao i života drugih vrsta koje dijele svijet s nama. Ona predlaže manje napornu i ugodniju svakodnevicu s obiljem komunalnog luksuza i kolektivnog odmora, gdje „dobar život“ podržava ekologiju i usmjeren je na boljitak svih.