KUSTOS:
Pierre Bal-Blanc
SUDIONICI:
Manuel Pelmuş i polaznici WHW Akademije Laura Barić, Jakub Danilewicz, Phillippa Driest, Vida Guzmić, Larion Lozovoy, Petra Mrša, Jelena Petric i Paky Vlassopoulou
Scena F22, Frankopanska 22, Zagreb
petak, 09/11/2018, 20h
Prvo javno događanje u sklopu WHW Akademije, koja je započela s radom polovicom listopada, bit će gostovanje kustosa Pierre Bal-Blanca koji će u uz sudjelovanje umjetnika Manuela Pelmusa te u suradnji sa polaznicima WHW Akademije (Laura Barić, Jakub Danilewicz, Phillippa Driest, Vida Guzmić, Larion Lozovoy, Petra Mrša, Jelena Petric i Paky Vlassopoulou) predstaviti projekt Kolektivna izložba za jedno tijelo koji je pokrenuo u sklopu Documente 14 prošle godine.
Projekt Pierre Bal-Blanca Kolektivna izložba za jedno tijelo održan je Ateni i Kasselu pod naslovom Dionica za Documentu 14, temeljena na radovima umjetnika koji su sudjelovali na izložbi. Realizirana je u suradnji s grčkim koreografom Kostasom Tsioukasom i plesačima Myrtom Kontoni i Tassosom Koukoutasom te izvođena među posjetiteljima arheološkog muzeja u Pireousu, kontinuirano i nasumično ponavljano. Tijelo se secira na zasebne dijelove kao na vježbama anatomije. Svaki dio, ud, mišić ili organ postaje medij djelovanja kojeg nadgledaju kustos i koreograf, a ostvaruju ih odabrani umjetnici iz raznih disciplina.
Nova verzija pod naslovom Dionica za zbirku Kontakt temelji se na radovima umjetnika predstavljenih u bečkoj zbirci Kontakt koja je partner WHW Akademije. Realizirana je u suradnji s rumunjskim umjetnikom i koreografom Manuelom Pelmuşom. Premijeru će imati u Beču 2019. u suradnji s Tanzquartier Wien, a zagrebačka izvedba predstavlja dio rada u nastajanju.
Pierre Bal-Blanc nezavisni je kustos i kritičar umjetnosti s boravištem u Ateni i Parizu. Bio je kustos Documente 14 u Ateni i Kasselu. Nedavno je predstavio program The Canaletto View na temu umjetnosti i kapitala koji je Erste Group Bank AG naručila za Erste Campus u Beču. Izložba Soleil Politique u Museionu u talijanskom Bolzanu nastavila je istraživati forme i odgovornosti muzejâ, njihovih dnevnih aktivnosti i njihovih odnosa prema gradu. Bio je direktor CAC Brétigny gdje je od 2003. do 2014. u duhu društvene misli Charlesa Fouriera vodio projekt Project Phalanstère kao seriju site-specific prijedloga čiji je cilj kritičko promišljanje logike koja stoji iza akumulacije umjetničkih djela. Njegov izložbeni niz Living Currency prema eseju Pierrea Klossowskog (CAC Brétigny/Micadanses, 2005.–06.; Stuk Leuven, 2007.; Tate Modern London, 2008.; MoMA Varšava i Berlin Biennale, 2010.) i Draft Score for an Exhibition (Le Plateau Paris, Artissima Torino, Secession Beč, 2011.; Index Stockholm, 2012.; katalog NERO Publisher Rome, 2014.) pregovara o suvremenoj i historijskoj analizi tijela te strategijâ vezanih uz performans u vizualnoj umjetnosti.
Manuel Pelmuş je umjetnik koji živi i radi u Oslu i Bukureštu. Nedavno je imao samostalnu izložbu u Para Siteu u Hong Kongu, a projekti su mu među ostalim izlagani u muzejima Tate Modern u Londonu i Ludwig Köln u Kölnu (2016.); na Off-Bijenalu u Budimpešti (2015. i 2017.); na Kijevskom bijenalu (2015.); u Centru Pompidou u Parizu (2014.); u Van Abbemuseumu u Eindhovenu (2014.); u Muzeju moderne umjetnosti u Varšavi (2014.) i na Venecijanskom bijenalu (2013.). Dobio je Berlin Art Prize za izvedbene umjetnosti 2012. i nagradu za izvrsnost Nacionalnog plesnog centra u Bukureštu 2015.
Program podržavaju:
Foundation for Arts Initiatives
Kontak kolekcija
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Trust for Mutual Understanding
Zaklada Kultura Nova