GOŠĆA: Banu Cennetoğlu
Showroom Galerije Nova, Teslina 7, Zagreb
27/02 2020. u 19 sati
U sklopu programa intenziva drugog izdanja WHW Akademije, umjetnica Banu Cennetoğlu održat će za polaznike i polaznice programa dvotjedni intenziv. U sklopu javnog dijela programa Večeri s WHW Akademijom, u četvrtak, 27. 02. u 19h održat će predavanje.
Pokušaj da se govori u nečije ime opterećuje. Općenito, nikad ne možeš znati radiš li nešto dobro, iskorištavaš li situaciju, odnosno, kad govoriš o drugima govoriš li u stvari o sebi. Granice su nejasne. Kako u potpunosti ne zauzeti djelovanje ili prostor nekoga tko je ušutkan? Kad netko kaže volim tišinu, tišina je već prekinuta. S druge strane, šutjeti usred zločina je oblik suučesništva.
Izvor: Chisenhale Interviews: Banu Cennetoğlu
Umjetnički rad Banu Cennetoğlu koristi metode mapiranja, sakupljanja i arhiviranja te inkorporira distribuciju i konzumaciju informacija, sve ne bi li propitala i u pitanje dovela politike sjećanja. Njezin posljednji rad Yes. But. We had a golden heart. (Da. Ali. Imali smo zlatno srce.), čine pokretne slike. Rad traje 127 sati i predstavlja umjetničin profesionalni i osobni vizualni arhiv od 10. lipnja 2006. do 21. ožujka 2018. Početak vremenskog razdoblja koje se dokumentira radom označava trenutak kad se počela angažirati oko popisa UNITED for Intercultural Action (ZAJEDNO za interkulturnu akciju). Od 1993. godine mreža UNITED sastavlja i ažurira popis s informacijama vezanim za smrt više od 36.000 izbjeglica koji su živote izgubili zbog državnih politika unutar ili na granicama Europe. U suradnji s radnicima i ustanovama u umjetničkom polju Cennetoğlu od 2006. godine posreduje ažurirane verzije popisa koristeći javne prostore poput jumbo plakata, javnog prijevoza i novina.
Banu Cennetoğlu živi i radi u Istanbulu. Samostalne izložbe: K21 Ständehaus, Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf (2019.); Sculpture Center, New York (2019.); Chisenhale Gallery, London (2018.); Bonner Kunstverein, Bonn (2015.); Salonul de proiecte, Bucharest (2013.); Kunsthalle Basel, Basel (2011.). Izbor grupnih izložbi: Actually, the Dead Are Not Dead (U stvari, mrtvi nisu mrtvi), Bergen Assembly 2019.; Beautiful world, where are you? (Lijepi svijete, gdje si?), Bijenale u Liverpoolu (2018.); documenta 14, Atena i Kassel (2017.); The Restless Earth (Nemirna Zemlja), Fondazione Nicola Trussardi, Milano (2017.); 10. Bijenale u Gwangjuu (2014.); Manifesta 8, Murcia (2010.); 53. Venecijansko Bijenale/Turski paviljon (2009.); 5. i 3. Berlinsko Bijenale (2008./2004.);1. Atensko Bijenale (2007.) i 10. Istanbulsko Bijenale (2007.).
Cennetoğlu je 2006. godine pokrenula projektni prostor BAS u Istanbulu koji se bavi sakupljanjem i proizvodnjom knjiga umjetnika (artist’s book) i tiska. Bila je gošća programa DAAD Artists-in-Berlin 2016. godine.
WHW Akademija realizira se u partnerstvu s kolekcijom Kontakt, čiji je fokus na eksperimentalnoj i neo-avangardnoj umjetnosti centralne, istočne i jugoistočne Europe od kasnih 1950-ih do danas. Ovaj program realizira se u sklopu dvogodišnjeg suradničkog projekta Education from Below osmišljenog u suradnji s The Rijksakademie van beeldende kunsten, Amsterdam i muzejom MACBA, Barcelona.
WHW Akademija realizira se uz podršku kolekcije Kontakt / ERSTE Fondacije i Foundation for Arts Initiatives.
Udruga Što, kako i za koga/WHW je korisnik institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge.
Program također podržavaju:
Program Kreativna Europa Europske unije
Zaklada Kultura nova
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Gradski ured za kulturu Grada Zagreba
HAVC