Što, kako i za koga / WHW, Stvarno korisno znanje

predavanje, četvrtak, 26/03/2015, 18h

Predavanje kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW predstavit će grupnu međunarodnu izložbu Stvarno korisno znanjekojoj je bio kustos u muzeju Reina Sofia u Madridu (28/10/2014 - 09/02/2015). Stvarno korisno znanje predstavilo je niz strategija i metodologija kojima umjetnici dovode u pitanje "uvriježeno znanje" te preispituju hegemonijsko viđenje povijesti, umjetnosti, roda, rase i klase. Opseg njihovih strategija i  metodologija seže od položaja autodiktata i njegovog/njezinog otpora prema autoritetu i okoštalim intelektualnim stajalištima, do različitih modela kolektivnog rada čiji je cilj preraspodjela i dekonstrukcija odnosa moći u svim sferama života. Izložba je obuhvatila neke od pristupa kojima umjetnost izravno intervenira u društvenu realnost i koji se uklapaju u principe koje zastupa projekt Arte Útil, ali istodobno je u napetosti s tim pristupim, u cjelini zastupajući ideju da je znanje inherentno umjetnosti neovisno o njezinoj temi, specifičnoj padagoškoj metodi ili mjerljivom učinku u realnosti, te se zalaže za kognitivnu moć umjetnost koja uključuje emocije i psihološke reakcije. Stvarno korisno znanje zastupa pravo umjetnosti da bude nekorisna istodobo propitujući koliko je, u uvjetima u kojima se znanje, imaginacija i javno obrazovanje svode na alate društvene reprodukcije, njezina nekorisnost zapravo korisna.

Kustoski kolektiv Što, kako i za koga / WHW (Ana Dević, Ivet Ćurlin, Nataša Ilić, Sabina Sabolović i dizajner Dejan Kršić) djeluje od 1999. Kolektiv organizira različite izložbene, izdavačke i diskurzivne projekte u Hrvatskoj i inozemstvu, te od 2003. vodi program Galerije Nova.

Nick Aikens(Van Abbemuseum), Kako Arte Útil dovesti u instituciju

predavanje, četvrtak, 26/03/2015, 19h

Nick Aikens govorit će o implikacijama koje Arte Útil, oblik prakse koja se događa u galeriji i izvan nje, danas ima na izložbene i institucionalne prakse. Kako tvrdi teoretičar Stephen Wright, prijenos praksi Arte Útil u instituciju predstavlja izazov trima osnovnim principma na kojima se temelji djelovanje muzeja i galerija, a to su kultura stručnjaka, očuvanje povijesti kroz objekte te uloga Kantovog 'nezainteresiranog promatrača'. Propitivanje načina na koji institucije mogu posredovati prakse Arte Útila postavlja ključna pitanja o ulozi muzeja i galerija danas i o njihovu odnosu prema publici, na način koji promatrača neizbježno premješta u ulogu korisnika.

Nick Aikens (r.1981 u Londonu) je kustos u Van Abbemuseum u Eindhovenu i član kustoskog tima projekta Museum of Arte Útil 2013-2014. Bio je član kustoskog tima projekta Museum of Arte Útil(2013) a nedavno je bio kustos projekta  Positions (2014), niza prezentacija u kojima su sudjelovali Lawrence Abu Hamdan, Céline Condorelli, Bouchra Khalili, Charles van Otterdijk i Koki Tanaka. U tijeku je kustoski rad na samostalnom predstavljanju rada Ahmeta Öğüta pod naslovom Forward!.  Suradnik je i urednik više izdanja među kojima su Toward a Lexicon of Usership (ur. Stephen Wright, Van Abbemuseum, 2013.), Too Much World: The Films of Hito Steyerl (Sternberg Press, 2014.) i The Company She Keeps. Céline Condorelli (Book Works, 2014.).Članke i kritike objavljivao je u časopisima AfterallFrieze Flash Art. Član je uredništva časopisa L'internationale Online i pridruženi član Nizozemskog instituta za umjetnost od 2012.

***

Izložba i prateći program prezentacija i razgovora su dio međunarodnog suradničkog projekta Ovo je sutra. Povratak izvorima: oblici i djelovanje u budućnosti uz podršku programa Evropske Unije Kreativna Evropa.

Program su podržali:
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport
Ministarstvo kulture RH
Program Evropske Unije Kreativna Evropa

Program Galerije Nova i udruge WHW podržavaju:
Foundation for Arts Initiatives/FfAI
Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva

Zaklada Kultura nova

Creative Europe