Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
Poslije nakon identiteta
 

Anders Kreuger: Poslije nakon identiteta

srijeda, 24/09/2014., 19h

predavanje, Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb

Anders Kreuger kustos je u muzeju Muhka u Antwerpenu od 2010. i jedan od urednika časopisa Afterall od 2012. Prije toga bio je ravnatelj Umjetničke akademije u Malmöu i kustos u Lunds Konsthall u Lundu. Od 1990. bio je ravnatelj NIFC-e (Nordic Institute for Contemporary Art) u Helsinkiju i Nordic Council of Ministers’ Information Office u Vilniusu.

Predavanje će predstaviti izložbu koja je tijekom ljeta bila postavljena u muzeju Muhka, naslovljena Zar ne znaš tko sam ja? Umjetnost nakon politike identiteta. Izložba je nastala kao rezultat suradnje Andersa Kreugera i Nava Haqa, također kustosa u muzeju Muhka. Krenuvši s različitih polazišta, kustoska suradnja rezultirala je spajanjem dva kustoska glasa u cjelini izložbe. Andersova je želja bila otvoriti muzej umjetnicima mlađe generacije, te je stoga pozvao trinaestero umjetnika mlađih od trideset i pet godina. Nav je nastojao pokazati kako se danas umjetnici različitih generacija bave pitanjima identiteta tako što rade protiv politika identiteta, bilo putem eksplicitnosti teme bilo načinom produkcije i recepcije. Pozvao je također trinaestero umjetnika i umjetničkih tandema, od kojih su neki bili nešto stariji od trideset i pet godina. No na kraju se velik broj "Andersovih" umjetnika bavio istim pitanjima i strategijama na koje su se usredotočili Navovi izabranici, dok se dobar broj "Navovih" umjetnika također može ubrojiti u one "koji dolaze".

Od ovih kustoskih premišljanja i objašnjenja puno su važniji prilozi umjetnika koji su sudjelovali u izložbi. Otprilike polovina njih bile su umjetnice, a polovina umjetnici, a došli su iz gotovo svih dijelova svijeta: iz Zapadne i Istočne Evrope, iz Rusije, s Bliskog Istoka, iz Azije, Afrike te Sjeverne i Južne Amerike. Ovi načini identificiranja uvijek igraju ulogu u današnjem stvaranju izložbi, osobito u ovom slučaju. Umjetnici su se koristili različitim formatima i tehnikama, no izložba je konceptualno bila podešena prema radovima koji se temelje u slici i objektima i koji utjelovljuju ideje, prenose koncepte i iznose priče – no uz minimalno korištenje jezične naracije.

Namjera izložbe bila je obraćati se izravno gledateljima te da oni budu aktivno, ali ne i interaktivno, u nju uključeni. Kritičari i drugi profesionalni gledatelji istaknuli su kako se čini da je izložba označila odmak od umjetnosti koja dokumentira i komentira te pomak prema umjetnosti kao primarnoj, i neizbježno kompleksnoj, artikulaciji onoga što čini sadašnji trenutak i to kroz niz vizualnih, prostornih (i u manjem opsegu tekstualnih) formata.

Predavanje će detaljnije predstaviti izložbu i umjetničke radove. Na web stranici afteridentity.muhka.be dostupan je elektronički katalog izložbe na engleskom, francuskom i nizozemskom jeziku.

Naslov predavanja Poslije nakon identiteta parafrazira naslov jednog od predstavljenih radova, The Swing (After After Fragonard) južnoafričke umjetnice Donne Kukama.

Realizirano uz podršku:
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport

Program Galerije Nova i udruge WHW podržavaju
Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva
Zaklada Kultura nova
Foundation for Arts Initiatives/FfAI