Plenumi: zašto, kako, gdje?

Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb

23/05/2014 18h

moderator: Hrvoje Jurić, filozof i aktivist, (Zagreb)
sudionici: Zdravko Popović, aktivist (Zagreb), Luka Čuljak, aktivist (Prozor/Sarajevo/Zagreb), Ljubomir Grgurević, aktivist (Dubrovnik)

Od 2009. godine i studentskih blokada fakulteta diljem Hrvatske Balkanom kruži jedan bauk – bauk plenuma. Budući da je plenum najdemokratskiji oblik rasprave, odlučivanja i izvršavanja odluka on je, kao skup svih članova neke zajednice, jedan od ključnih mehanizama direktne demokracije. Na ovoj tribini bit će riječi o ideji i namjeri osnivanja plenuma Filozofskog fakulteta u Zagrebu te o usporedbi ideje i namjere i njihove provedbe u djelo, zatim o "plenumskoj demokraciji" u Bosni i Hercegovini tijekom građanskih protesta 2014. godine te o građanskim inicijativama u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko godina (poput dubrovačke inicijative Srđ je naš), koje uglavnom nisu formalizirale plenum kao organizacijski element, ali su njihova iskustva u raspravi o plenumima interesantna. Tribina će se osvrnuti i na organiziranje radnika prema principima direktne demokracije u čemu plenumi opet igraju ključnu ulogu.

29/05/2014  18h
Osnove direktne demokracije, radionica

voditelji radionice: Dijana Ćurković, aktivistkinja (Zagreb) i Zdravko Popović, aktivist (Zagreb), članovi grupe Direktna demokracija u školi

Na radionici će se obraditi pojam direktne demokracije i što znači direktnodemokratski djelovati. Promatrat će se razvoj teorija direktne demokracije kao i njezine prakse u odnosu na sustav predstavničke demokracije. Kroz tu komparativnu analizu gradi se razumijevanje pojma demokracije kao takve.

Grupa Direktna demokracija u školi je neformalna grupa aktivista (uglavnom studenata i akademskih radnika) osnovana krajem 2011. godine u Zagrebu. Grupa se primarno bavi održavanjem predavanja o direktnoj demokraciji u srednjim školama, ali i organiziranjem javnih tribina i radionica o direktnoj demokraciji, prikupljanjem i proučavanjem literature o direktnoj demokraciji i srodnoj problematici, praćenjem problematike uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u osnovne i srednje škole te suradnjom sa srodnim projektima, inicijativama i organizacijama.