Radna grupa k.r.u.ž.o.k.

četvrtak, 09/04/2015, 18h
Čitanje teksta Olge Matich Remaking the Bed: Utopia in Daily Life

utorak, 12/05/2015, 18h

Čitanje teksta Rosemary Betterton Maternal Embarrassment: Feminist Art and Maternal Affects

Radna grupa k.r.u.ž.o.k. sastoji se od nekoliko kulturnih radnica/ka, koje se okupljaju kako bi prakticirale razmjenu znanja i dijalog. Inicijativa je nastala kao pokušaj stvaranja prostora za komunikaciju o umjetničkim, kulturalnim i političkim pitanjima kojima se pojedinačno bavimo a za koju je uobičajeni okvir javnih manifestacija neadekvatan.
Sastanci se odvijaju u neravnomjernom intervalu, a svaki put se predstavlja neki sadržaj (tekst, audio, video itd.) nakon čega slijedi diskusija i druženje. Rad k.r.u.ž.o.k.a nije vezan uz neki prostor, sastanci se odvijaju u javnim i privatnim prostorima i češće su zatvorenog karaktera, a povremeni izlasci u javnost pokušaj su otvaranja prostora diskusije na veći broj sudionica.
Dosadašnju jezgru k.r.u.ž.o.k.a čine: Nataša Bodrožić, Irena Borić, Marta Kiš, Iva Kovač, Elvis Krstulović, Ivana Meštrov  i Karla Pudar. U sklopu izložbe k.r.u.ž.o.k. priprema dvije čitalačke grupe, otvorene za javnost uz predbilježbu.

četvrtak, 09/04/2015, 18h
Čitanje teksta Olge Matich Remaking the Bed: Utopia in Daily Life

Problem odnosa između čovjeka i objekta; objavimo rat komodama i ormarićima za posuđe.
Vladimir Yevgraphovich Tatlin, 1930.

Jedan od načina na koji je avangardna utopijska umjetnost pokušavala uvesti razliku između starog i novog je zamjenom tradicionalnog obiteljskog života, kako su to članovi/ce Lef-a (Lijevi umjetnički front) opisivali/e, Novyim Bytom (novom svakodnevicom). Iako SSSR nije imala srednjuklasu u zapadnom smislu, Novy Byt je zamišljen kao alternativa prezrenom Bytu (svakodnevici) koji se povezivao s buržujskim vrijednostima. Upotrebni predmeti koji su obilježavali buržujske vrijednosti; komode, ormarići i naposljetku krevet, postali su predmet političke borbe i redizajna. Olga Matich istražuje kako je utopijska avangardna umjetnost vidjela ulogu upotrebnih predmeta u oblikovanju svakodnevice i na koji je način pristupila re-dizajnu građanskog kreveta u krevet za novog čovjeka.
Fokus Grupa

utorak, 12/05/2015, 18h
Čitanje teksta Rosemary Betterton Maternal Embarrassment: Feminist Art and Maternal Affects

U svom tekstu Rosemary Betterton istražuje specifičan povijesni trenutak kulturnih politika feminizma između 1973. i 1984. godine na primjeru triju umjetničkih djela: Who’s holding the Baby? kolektiva Hackney Flashers (1978.); Antepartum (1973.) i Post-Partum Document (1973 – 79.) umjetnice Mary Kelly, te With Child Catherine Elwes (1983.). Upravo na ovim primjerima pratimo način recepcije izložbenih institucija i femističke kritike spram umjetnosti koja problematizira majčinstvo. Želimo potaknuti raspravu unutar teorije, ali i društvene prakse suvremenog hrvatskog konteksta i odnosa uloge majčinstva i feminizma.

U sklopu ove sesije od 16 do 20 sati organizirano je čuvanje i igranje s djecom kako bi zainteresirane majke mogle pogledati izložbu te sudjelovati u raspravi.
Marta Kiš i Karla Pudar

***

Izložba i prateći program prezentacija i razgovora su dio međunarodnog suradničkog projekta Ovo je sutra. Povratak izvorima: oblici i djelovanje u budućnosti uz podršku programa Evropske Unije Kreativna Evropa.

Program su podržali:
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport
Ministarstvo kulture RH
Program Evropske Unije Kreativna Evropa

Program Galerije Nova i udruge WHW podržavaju:
Foundation for Arts Initiatives/FfAI
Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
Zaklada Kultura nova

Creative Europe