...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
...želježnica, selo, grad...
 

fotografije: Ivan Kuharić

...željeznica, selo, grad...

Hamlet Hovsepian, Mladen Tudor
10/5 - 10/6/2011

Izložba ...željeznica, selo, grad... sučeljava dvije umjetničke pozicije - Hamleta Hovsepiana i Mladena Tudora, koje su djelovale na rubovima umjetničkog sustava, a čije razlike u radu, metodama i odnosu spram kulturnog konteksta trenutka međusobno osvjetljavaju specifičnost svakog umjetnika pojedinačno.

Izložba predstavlja intimističke filmove koje je 1970-ih Hamlet Hovsepian snimao u osami Ašnaka, svog rodnog sela u blizini Jerevana, gdje i danas živi i radi, te fotografije koje je Mladen Tudor od kasnih 1950-ih snimao i objavljivao kao reporter dnevnih novina i magazina. Naslov izložbe, preuzet iz stiha poznate partizanske narodne pjesme Da nam živi, živi rad!, upućuje na srodnosti paralelnih moderniteta i njihovo iščitavanje iz perspektive današnjeg post-tranzicijskog društvenog pejzaža.

Hamlet Hovsepian (rođen 1950.) je umjetnik čija praksa obuhvaća film, performans, land-art i apstraktno ekspresionističko slikarstvo. Od 1978. do 1980. Hovsepian je živio i radio u Moskvi, gdje se upoznaje s estetskom avangardom ruskog glavnog grada i održava prve izložbe. Nakon povratka u Armeniju njegov se rad temelji na životu u Ašnaku, mjestu koje je za njega istodobno i eksprimentalni laboratorij i sklonište od opresivnih društvenih normi. Filmovi Mislioc (1975-76.), Zijevanje (1975), Češanje (1975.), Glava (1975.) i Bez naslova (1976.) izravno bilježe jednostavne svakodnevne radnje čije ih ponavljanje dovedi do apsurda. Ritam njihova gotovo apstraktnog predstavljanja razotkriva granice egzistencije i nadvladava naizgled periferni geografski kontekst.

Izbor radova Mladena Tudora (rođen 1935.) zahvaća niz novinskih fotografija izvorno nastalih tokom autorovog dugogodišnjeg fotožurnalističkog rada u redakcijama Vjesnika i Starta u razdoblju od pedesetih do kraja sedamdesetih godina. Društvenu zbilju autor dokumentira jezgrovitim prikazima situiranja likova-protagnosta u kontekstu koji ih socijalno određuje. Jednostavno nazivajući svoje fotografije prema mjestu i godini nastanka autor zadržava skroman i zgusnut format crno-bijele novinske fotografije. Tematski objedinjene prikazom različitih momenata procesa modernizacije socijalističkog društva, Tudorove fotografije pokazuju zamahe, ali i slijepe točke i krize tog projekta i njegovih često marginaliziranih protagonista.

Izložba ... željeznica, selo, grad... dio je projekta Slatke šezdesete. Slatke šezdesete je dugotrajan eksperimentalni istraživački projekt koji istražuje skrivene teritorije revolucionarnog razdoblja 1960-ih, viđene iz suvremenih umjetničkih i teorijskih perspektiva.

Podrška:
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i šport Grada Zagreba
Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva