Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući
 

fotografije: Ivan Kuharić

Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući

16/02 - 24/03/2012

Antonio G. Lauer aka Tomislav Gotovac
BADco.

otvorenje Antonio G. Lauer aka Tomislav Gotovac
16/02/2012, 18h
 
otvorenje BADco. - uz vodstvo kroz izložbu
28/02/2012, 19h

Tamno i natrag
BADco.

Zagrebačko kazalište mladih, Teslina 7, Zagreb
16 - 19/02, 20h i 15/03, 21h

informacije o Tamno i natrag:
http://badco.hr/works/black-and-forth/

Mjesto pod suncem
Slobodan Šijan

Download [PDF - 2 MB]

U fokusu izložbe Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući kritički je diskurs utemeljen na tematizaciji procedura gledanja, načina promatranja i politika pažnje, unutar i izvan konvencija izložbe. Naslov izložbe, citat Tomislava Gotovca, na mnoge načine sumira Gotovčev umjetnički kredo, ali je također i zahtjev koji je upravljao prezentacijom u sklopu predstavljanja Hrvatske na prošlogodišnjem 54. Venecijanskom bijenalu, kao i postavom nove verzije izložbe u Zagrebu.
 
Izjava Potrebno je živjeti samouvjereno… gledajući dovoljno je sveobuhvatna da uključuje zahtjev da preuzmemo odgovornost za viđeno, što je (dio) naziva prostorno specifične instalacije BADco. Konceptualiziranjem odsutnosti izvođača i kompleksnog polja trenja između pozornice i izložbenog prostora, njihova instalacija postavlja prostorne parametre izložbe, uzimajući u obzir selekciju i uvjete Gotovčeve prezentacije. S druge strane, Gotovčevi radovi ne mogu uteći uvjetima i procedurama koje postavlja BADco. instalacija, čiji je glavni interes u proučavanju "moći slika da zarobe našu pažnju". Izložba uključuje Gotovčeve ključne strukturalističke i eksperimentalne filmove, te serije fotogtafija nastalih rani šezdesetih i krajem sedamdesetih. Odabir njegovih radova pokušava istaknuti specifične procedure čija stroga disciplina i analitička posesivnost često prelaze u eksces i transgresiju, kako bi još jednom uspostavili sistemski organizacijski princip koji ih potcrtava, zadržavajući svoju autonomiju kao ultimativnu odgovornost samostvorenog, savršenog sistema čija je željezna logika upravljala Gotovčevom umjetnošću i životom.
Izložba se u galeriji Nova gradi u dvije faze: dok BADco. u Zagrebačkom kazalištu mladih izvodi scensku verziju instalacije u predstavi Tamno i natrag, u galeriji su pokazani samo radovi Gotovac - Lauera, u prostornim parametrima zadanim prostornom intervencijom BADco. Nakon razdoblja scenskih izvedbi, instalacija Odgovornost za viđeno: Priče iz negativnog prostora BADco. se od 28. veljače seli u prostor galerije, te u svoje izložbeno izdanje uključuje zagrebačku publiku. Daniel Turing razvio je interaktivni računalni sustav koji video materijale snima, pohranjuje, te ih algoritamski montira u stvarnom vremenu.
 
Nadovezujući se na projekt Odgovornost za viđeno, Tamno i natrag je predstava opsesije, opsesije gledanja, opsesije stvaranja odnosa između gledatelja i gledanog, opsesivne potrage za materijalnošću nevidljivog, neprikazanog i nesadržajnog. Svaka scena u predstavi je i bilješka vlastitog stvaranja, bilješka mogućnosti stvaranja slike, fiziognomije svijeta koji slika obećava te odgovornosti za optičko nesvjesno, za sve što tehnološki proizvedenu sliku razlikuje od magije. Repertoar prikazanog u ovoj predstavi uvjetovan je prevođenjem filmskih procedura, načina filmske proizvodnje u teatar. Inspirirana radovima autora i promišljatelja strukturnog filma Tomislava Gotovca, Michaela Snowa, Slobodana Šijana i dr., predstava ne teži prevođenju iz jednog jezika u drugi nego se pita kako se teatar mora promijeniti kad u njemu želimo prikazati filmski objekt? Više informacija o predstavi: http://badco.hr/works/black-and-forth/
Izložba je realizirana u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i Zagrebačkim kazalištem mladih.
Više informacija i publikacija izdana povodom predstavljanja na 54. Venecijanskom bijenalu: www.croatiavenice2011.whw.hr
 
 
VIZUALNI KOLEGIJ
Slobodan Šijan: Mjesto pod suncem
organizator: Multimedijalni institut
 
Izložba Mjesto pod suncem Slobodana Šijana je hommage njegovom prijatelju i kolegi Tomislavu Gotovcu, koja istražuje u načine življenja s filmom i bivanja u njemu. Gotovcu - koji je uvelike utjecao na Šijana -  pristupa se iz perspektive drugog filmskog režisera: Georgea Stevensa i njegovog  kultnog filma Mjesto pod suncem (s Elisabeth Taylor i Montgomeryem Cliftom) iz 1951.

Projekt uprizoruje imaginarni susret ovih umjetničkih pozicija koje se bave kinematografskim opsesijama 20. stoljeća.

Slobodan Šijan je filmski režiser čiji rad predstavlja prekretnicu u razvoju jugoslavenskog filma, što ga čini jednim od najcjenjenijih i najpopularnijih autora svoje generacije. Posljednjih godina Šijan se intenzivno bavi pitanjima poetike filma - u različitim publikacijama, izložbama i instalacijama. Predaje na beogradskoj Akademiji dramskih umjetnosti. 
 
 
 
Podrška izložbi Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući:
Ministarstvo kulture RH
Ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba
 
Podrška programu Vizualnog kolegija Multimedijalnog instituta:
Hrvatski audiovizualni centar
Ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba
 
sva događanja u Galeriji Nova suograniziraju WHW i AGM