Bavljenje slikama u kontekstu historiografije
Bavljenje slikama u kontekstu historiografije

Anna Artaker

Bavljenje slikama u kontekstu historiografije

umjetnička prezentacija, Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb

ponedjeljak, 8/4/2013., 19 h

Download [1 MB]

u sklopu izložbe
Slatke šezdesete: priče i pouke
Anna Artaker, Josef Dabernig, Joana Hadjithomas & Khalil Joreige, David Maljković, Emeka Ogboh, Uriel Orlow
12/4 - 18/5/2013.
kustosi: Georg Schöllhammer i Što, kako i za koga/WHW

Govorit ću o dijelu svog rada koji se bavi slikama u kontekstu historiografije. Radim sa slikama koje se proizvode ili koriste za reprezentaciju povijesti te tako i same postaju dio određene povijesne naracije. U srži mog bavljenja “poviješću” je moje zanimanje za odnos između stvarnosti i prikaza stvarnosti: zanima me “povijest” u mjeri u kojoj je ona uzor za predstavljanje stvarnosti, predmet na čijem temelju se može istraživati zamršena međuigra između predstavljanja i stvarnosti.
Primjer toga je niz radova koje sam ostvarila u muzeju Merkurov u Armeniji, u kojem se čuvaju posmrtne maske uglednika u SSSR-u koje je izveo Sergej Merkurov (1881-1952.). Merkurov je bio narodni umjetnik SSSR-a i izvodio je monumentalne kipove Lenjina i Staljina za javne prostore. Osim toga, desetljećima je uzimao posmrtne maske “junaka” kulturnog i političkog života Sovjetskog Saveza. Među njima su Lenjin i njegova supruga Nadežda Krupskaja, Sergej Ajzenštajn i Maksim Gorki, ali i partijski službenici kao što je bio Feliks Dzeržinski, šef zastrašujuće tajne policije, i Andrej Ždanov, koji je bio odgovoran za represivnu kulturnu politiku i cenzuru u vrijeme Staljinove vladavine. Stereofotografije maski, kao i moj film 48 glava iz muzeja Merkurov (po filmu 48 glava iz Szondi-Testa (1960.) austrijskog avangardnog filmaša i umjetnika Kurta Krena) ne razmatraju samo njihovu vrijednost za pisanje povijesti nego i za medije i tehnike zahvaćanja “stvarnosti”.
A. A.

Anna Artaker studirala je filozofiju, političke znanosti i umjetnost u Parizu i Beču, gdje i živi. Trenutačno je istraživač na Institutu za teoriju umjetnosti i kulturalne studije na Likovnoj akademiji u Beču i predaje na sveučilištu Zeppelin u Friedrichshafenu.
Pobjednica je fotografskog natječaja Eikon 2011., a iste godine nominirana je za nagrade BC21 i Kardinal König. Njezin rad predstavljen je na izložbama diljem Evrope i u svijetu, uključujući: The Images Festival, Jackman Hall Art gallery, Toronto, Ontario, 2013; Films from Vienna, Tokio, 2012; Galicia, mon amour, Sokol Gallery, Nowy Sacz, 2012; History Lessons, MUMOK, Beč, 2012; El Principio Potosí, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid; Haus der Kulturen der Welt, Berlin, 2010 i Museo Nacional de Arte u La Pazu/Bolivia, 2011; 10.000 Lives, Gwangju Biennale, Gwangju 2010; Images, Festival des arts visuels, Vevey, 2010; Anna Artaker, Secession Vienna, 2010; Ohne Titel, Kunstverein Medienturm, Graz, 2010; Modernologies, MACBA, Barcelona i Museum of Modern Art in Warsaw, 2009; Some of the Names of Photoshop, Künstlerhaus, Beč.

Izložba je dio međunarodnog suradničkog projekta Slatke šezdesete (2010.-2013.) koji podržava Europska unija, a pokrenuo ga je tranzit.at iz Beča uz sudjelovanje WHW-a i Anadolu Kültür.
http://at.tranzit.org/en/sweet_sixties/

Program Slatke šezdesete su podržali:
Allianz Kulturstiftung
Austrijski kulturni forum-Zagreb
Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur
Erste Foundation
Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport
Ministarstvo kulture RH
Program Europske Unije Kultura 2007-2013


Program Galerije Nova i udruge WHW podržavaju:
Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
Zaklada Kultura nova